Онлайн тренінг "Медіація в школі".
Однією з найактуальніших проблем сьогодення є створення безпечного шкільного середовища. Тому під час карантину адміністрація П’ядицького ліцею організувала для педагогічних працівників ліцею та закладів освіти П’ядицької ОТГ онлайн тренінг «Медіація в школі», який є логічним продовженням навчання з трансформації конфліктів к рамках проекту «ШКОЛА МИРУ», учасником якого є П’ядицький ліцей. Впродовж трьох днів учасники з допомогою тренерів Катерини Данькової та Єлізавети Коваль поглибили розуміння поняття КОНФЛІКТ, розглянули підходи до вирішення конфліктів, виконали в групах практичні завдання з визначення позиції та інтересів у конфлікті, “Традиційного” та відновного підходів до побудови стосунків, визначення стилів поведінки в конфлікті, їх переваг та недоліків. А ще, відпрацювали навички асертивності, розробляли спільне розуміння умов та навичок, що допомагатимуть зберігати особисту стійкість та розвивати її в часі, формували навичку задавання коректних питань в відновній ситуації.
На завершення тренінгу учасники поділилися своїми враженнями:
- «Змістовне наповнення вебінару. Теоретична частина не є відокремлена, а відпрацьовується за допомогою відповідних (добре підібраних) вправ в групах. Це дає можливість обміну думками, досвідом та спільного вирішення ситуації. Застосовуючи практику "Коло одного питання ", що запропонували тренери, зможу під час виховних годин вирішувати дискусії в класі, вислухавши думку кожного. Ознайомившись із формулою "Я-твердження", знатиму, як чітко окреслити конфліктну ситуацію,не образити опонента, а залучити його до знаходження компромісу. Позитивне враження від вебінару, важлива інформація, корисний досвід. Дякую» - прокоментувала тренінг Олександра Євчук, учителька української мови та літератури П’ядицького ліцею.
ЇЇ слова доповнила Мирослава Федорів:
- «Особливо запам'яталася формула " Я - твердження", яка допомогла детальніше проаналізувати власну поведінку, уважніше ставитися до думки інших, надала чіткий план виходу із конфлікту. Обговорення вправи " Як я можу бути стійким" виробила навички стресостійкості. А от дихальна вправа - розслабила, заспокоїла, налаштувала на позитивні роздуми.»
А ось погляд на тренінг від Ірини Гурак (Іра Гурак), вихователя П'ядицький ЗДО Віночок:
- «Сьогодні були дуже цікаві та корисні вправи. Дуже сподобалась вправа "Коло одного питання" , за допомогою цією вправи кожна людина може висловити свою думку, свою точку зору. Її буду використовувати у дитячому садку на ранкових зустрічах, виховних годинах, батьківських зборах, педрадах.???? Вправа "Дихання заради стійкості та спокою" допомогла розвантажитись, бути в стані спокою, її також можна використовувати в роботі з дітьми.»
"Школа миру" є частиною проекту «Побудова миру в Україні: розвиток у дітей та молоді здібностей до ненасильницького вирішення конфліктів». Проект реалізується ВГО «Поруч» та БО "Захист" у партнерстві з Дитячим Фондом Німеччини (ChildFund Deutsсhland), за фінансової підтримки Інституту міжнародних відносин IFA, що фінансується Міністерством закордонних справ Німеччини (АА) у рамках програми фінансування zivik.