Відміна книги відгуків і пропозицій, або нові канали комунікації між бізнесом і споживачами

Дата: 15.05.2019 13:45
Кількість переглядів: 593

На початку березня 2019 року з метою покращення бізнес-клімату в державі уряд  прийняв рішення внести зміни до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 15.06.2006 р. № 833, та виключити  вимогу про обов'язкове ведення книги відгуків та пропозицій.

Книга відгуків і пропозицій довгий час була законодавчо затвердженим механізмом  дешево і доступно для всіх категорій споживачів  скаржитись на роботу персоналу або подавати певні пропозиції щодо вдосконалення роботи об’єктів торгівлі чи послуг.

Сьогодні, на фоні відміни книги відгуків і пропозицій, споживачі все частіше вдаються до застосування  інших  сучасних і  більш дієвих інструментів захисту своїх прав -  подання відгуків на сайтах закладів, де вони придбали товари чи послуги, або ж на офіційних сайтах державних установ, що виконують контролюючі функції.

Крім того, споживачі можуть звертатися з письмовими заявами до суб’єктів господарювання, і дані заяви - за умови їх належного оформлення і подання у встановленому порядку, відповідності до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян»підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.

Аналіз усіх заяв та скарг громадян, що надійшли до Головного управління Держпродспоживслужи в Івано-Франківській області, свідчить про незначний відсоток заяв та скарг щодо відсутності у закладах торгівлі чи громадського харчування  книги відгуків та пропозицій.

Однак, слід зазначити, що, виходячи з досвіду та проведеної роботи при здійсненні заходів державного нагляду (контролю), зі сторони суб?єктів  підприємницької діяльності прослідковується несприйняття такої відміни, через втрату можливості прямого  зв’язку із незадоволеними споживачами.

Нерідко керівники закладів дізнаються про конфліктну ситуацію від представників контролюючих органів або при проведенні позапланового заходу (контролю). Зважаючи на те, що вимоги споживача задовольняються під час проведення перевірки, це приводить тільки до затягування часу вирішення проблемної  ситуації.

Також варто зазначити, що більшість суб?єктів  підприємницької діяльності не відмовились від ведення книги відгуків та пропозицій, що дає їм можливість самостійно вирішувати  ті чи інші конфлікти.

Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області нагадує жителям Прикарпаття про ряд ініціатив, що мають на меті розширення методів та форм правового забезпечення захисту прав споживачів.

Так з квітня 2018 року в кожному районному центрі та місті обласного підпорядкування, на базі районних, міських управлінь, відділів Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області працюють консультаційні центри з питань захисту прав споживачів. Адреси  районних, міських управлінь,  відділів можна знайти за посиланням.

Особливістю їх роботи є не лише  надання правової допомоги споживачам регіону, але й проведення роз’яснювальної роботи для суб’єктів підприємницької діяльності  з метою упередження порушень прав споживачів.

 

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь